המלצות הורים לילדים


המלצה של אמא לילדה עם תסמונת דאון

 המלצה של אביו של יהונתן,הספקטרום האוטיסטי

המלצה של איריס, סבתא לשני תינוקות  עם טורטיקוליס ועיכוב התפתחותי

 

20/8/2014

אמא לילד אוטיסטי מאיסטנבול איתו עבדתי לפני שבועיים בטורקיה, שיתפה היום את רשמיה מהשיטה וממני ומהשינויים שעברו על בנה

"
Hi everyone. This is my son Ali. He had his first Abm lessons 2 weeks ago with Eytan Lerner.
My son was born 25th weeks old and 3,5 years old now. He didn't have many health problems other than his eyes. Now he is a low vision kid and considered on the autism spectrum. We are not sure exactly where he is on the spectrum but he has lots of sensory issues and social problems.
Here are the some improvements I'd like to share with you after Abm. We're running a part time son-rise program for a while now and Abm is the only addition to his program. So I know these are the results of Abm.
– First thing I noticed that his questions become more specific. Like "what is this food"
"What is this table " showing ironing board. "Where are we going" right at the door on the way to his lessons. And he continues to use them.
– He hasn't been able to sit in the water for nearly 2 years during his baths. I was trying to convince him to sit at least on a little stool for ages without any success. After his last lesson he didn't reject my offer and sit on it easily! Thanks God! No more standing in the bath tub which is a blast. Now he is able to play with his toy in the water.
– He has a sensitivity to music. He doesn't like music on the tv, radio or at the restaurant or shops. He starts crying , screaming and wants us to turn it off. It's impossible to go anywhere with him if there is a music there. But now he is able to tolerate it most of the time. Background music from tv is totally fine for him now.
– And lastly he has transition problems. Every little transition is a beginning of a tantrum , like getting on/off a car, going out or getting home etc. Now he still says "I don't want to go/do etc" but when I explain that we have to go/do, he does it with out crying or tantruming most of the time. For example I took him to a marketplace today. It's a very busy, noisy and crowded place for him. Last month when we were there we both ended up home with crying. But today he was able to handle it without crying. He did let me buy everything we needed. He kept talking about getting our car and going home most of the time but it's totally fine. I told him we will when I finish shopping. And he understood. We were home without any tantrums. YEEEE!!!!!
He still has a long way but I am so grateful for all these changes.
So we will continue our lessons and hope for more changes to come.
Thank you Eytan Lerner and ABM.
Thanks for reading this long post.

23/06/2014

לאיתן,

רצינו להגיד לך תודה על עזרתך בסגירת הפערים של בתנו, פערים שנבעו מעיכוב התפתחותי עקב בעיה מולדת באגן הירכיים  וגמישות יתר שהתבטאו באיחור בהליכה.

לאחר אכזבתנו מהטיפול הקונבנציונלי אצל פיזיותרפיסטית פנינו לאיתן, וקיבלנו טיפול מסור ומקצועי שמטפל בשורש הבעיה בצורה נעימה ותוך הקשבה מלאה לבתנו שהגיעה לפגישות בשמחה.

לאחר כחודשיים וחצי טיפול אצל איתן, ביתנו צמצמה פערים והתחילה ללכת.

תודה רבה על עזרתך

ערן ומירב

 

 

 

‏23/04/2014

המלצה של תמר אימא לילדה בת שלש וחצי עם בעיות בהליכה

 

לבתי בת השלוש וחצי ישנה בעיה בלתי מאובחנת בהליכה. היא החלה ללכת ללא תמיכה בגיל מאוחר, שנתיים ושלושה חודשים. הליכתה עם הזמן הולכת ומשתפרת, והיא כבר רצה וקופצת, אך עדיין אינה יציבה לגמרי, יש מדי פעם נפילות, ועדיין צריכה למשל להחזיק במעקה בזמן עליה וירידה במדרגות. מנח כפות הרגליים הולך ומשתפר עם הזמן אך עדיין יש קריסה של הקרסוליים. מגיל שנתיים אנחנו בפיזיותרפיה, כשמגיל 3 הורדנו לפעם בשלושה שבועות בלבד. במקביל עשינו הידרותרפיה, קינזיו-טייפינג ועוד.

 

הגעתי לאיתן בעקבות התנסות מאד חיובית של מספר מפגשים עם שיטה דומה שמקורה בפלדנקרייז (של חווה שלהב). במפגש עם איתן מצאתי גם גישה שאני מתחברת אליה, וכמובן גם תוצאות. איתן לא מעמיד במרכז את הקושי, ואת מה שאי אפשר. להפך, הילד/ילדה ״מובילים״ במובן מסוים את מהלך השיעור, כאשר הוא מציע אפשרויות חדשות לתנועה בדרך רגישה ועדינה ממקום נינוח ובטוח. התוצאות בלמידה ממקום חיובי הן מיידיות. מאז תחילת השיעורים עם איתן, בתי למדה ואימצה לעצמה יכולות תנועה חדשות במרחב שמאפשרות הליכה יותר יציבה, חופשית ונוחה. במונחים יותר פרקטיים הייתי אומרת שהיא יותר זקופה, יציבה, ומנח כפות הרגליים השתפר. היא באה בשמחה לשיעורים ויש לזה חשיבות רבה בעיני.

 

בניגוד לחוויה שלי אצל מטפלים אחרים, שבדרך כלל התמקדו ברגליים עצמן, איתן להרגשתי ניגש למקור, לאיך המוח מארגן את הגוף להליכה ולתנועה. מהמקום הזה אני רואה תוצאות. אני רואה את המודעות ההולכת ומתפתחת לגב תחתון, לאגן ולמה שדרוש להתפתחות של הליכה חופשית ונוחה.

 

בברכה,

תמר

29/12/2013
שלום איתן

אנו רוצים לומר לך תודה שעזרת לעידו לסגור פערים בהתפתחות שלו
תוך זמן קצר .

הגענו אליך עם עידו לאחר טיפול של 7 חודשים בפיזיותרפיה כאשר עידו
עדיין רצה להיות רוב הזמן על הגב
והתעקש לא להיות על הבטן
והבאת אותו תוך חודשיים וחצי למצב שהוא זוחל על 4 ורץ מהר מהר בכל הבית
והתחיל לעמוד להסתובב מסביב לשולחן.

אנו רוצים להדגיש ולומר תודה על הסבלנות שלך כלפינו שהבענו כל פעם חשש האם הטיפול עוזר , האם זה מספיק מה שאתה עושה. ולך שיש את הניסיון הרגעת , הקשבת, הסברת מה להביא על מנת שלעידו יהיה הכי נוח וטוב .
והגענו לתוצאות וסגרנו פערים .

ובמיוחד על העניין שהתעניינת לאחר חודש מה קורה .
נפגש שוב למעקב הנוסף .

תודה על הכל.

בברכה,
מיכל נבון
רפרנית ביטוח חיים

‏13/11/2013

הי איתן,
מה נשמע?
אצלנו הכול מצוין
גיא זוחל גחון בצורה סימטרית ומדהימה ממש כמו חייל קומנדו- כל מי שרואה אותו זוחל מתלהב!
הוא כבר עומד הרבה על שש ונראה שיעבור לזחילה זו בקרוב

אז לסיכום, רצינו להודות לך על הטיפול המסור והמקצועי.
הגענו אליך כשגיא היה בן 3 חודשים וחצי, עם טונוס שרירים מעט מוגבר. גיא היה נוקשה , עשה קולות מאמץ רבים- אבל למעשה ללא הרבה תנועות. הגעתי אליך דרך האינטרנט עם הרבה חששות מכיוון שלא הכרתי אותך ולא קבלתי איזושהי המלצה.

המדד היחיד שלי לגבי הטיפול היה גיא, והחלטתי לנסות כמה פעמים ולראות איך הטיפול משפיע עליו. קיוויתי שהטיפול יעזור לו להיות פחות נוקשה ויותר נינוח בגוף. אחרי כל טיפול ניכרו התוצאות הטובות… כבר מהטיפולים הראשונים. מעבר לכך שהנוקשות ירדה, גיא למד להתנועע ומהר מאד התהפך, ובסוף סדרת הטיפולים( תקופה של חודשיים) החל אף לזחול. הוא פשוט גילה מה הגוף יכול לעשות!
חוץ מזה , גיא מאד אהב להיות בטיפול. שיתף פעולה ותמיד היה לו נעים.

אשמח להמליץ לכל מי שירצה ואם יהיה צורך לבוא בעתיד.

תודה רבה!
תמר וגיא

30/09/2013
היי איתן, רציתי להודות לך ולתאר את תגובתה של בתי לאחר פגישה ראשונה של טיפול בה.
בתי הילה, בת שנתיים וחצי, בעלת תסמונת דאון, מתפתחת יפה והרגשה היא כי טמון בה פוטנציאל רב… הילה מרכיבה משקפיים מגיל שנה וקצת בעקבות פזילה שהחמירה. אני רוצה לציין לפני הכל שהתפעלתי לראות את הילה תוך כדי טיפול מגיבה אליך, איתן, ומקשיבה לעצמה בריכוז מלא, הילה היתה מרוכזת בטיפול קרוב לארבעים דקות, ריכוז מלא כאשר זמן הריכוז שלה בדרך כלל הוא כעשרים דקות, הילה שיתפה פעולה באופן מלא. לאחר הטיפול הילה היתה עייפה מאוד והורגש כי נעשתה 'עבודה' הילה נרדמה כמעט מייד בתום הפגישה. כשהילה התעוררה ניתן היה להבחין מייד בשיפור משמעותי ברמת הפזילה, שיפור שניתן לראות באופן ברור, עד כדי כך שהרגשתי כאילו אני מדמיינת, כשילדיי האחרים ראו את הילה הם נתנו אישור לאבחנתי בכך ששאלו אותי :'אימא ראית מה קרה להילה בעיניים?'… מעבר לכך ניתן היה לראות שהילה היתה אקטיבית יותר, פעילה יותר, בדרך כלל כשהילה רוצה משהו, היא מחכה שמישהו יבין מה היא רוצה ללא מילים , ולאחר זמן מה, אם לא מבינים הילה מנסה להבהיר במילים התחלתיות, ואם לא מבינים, היא מוותרת ועוברת לעניין אחר, כשחזרנו מהפגישה, הילה ממש דרשה דברים, דבר אחר דבר, נכנסנו הביתה היא בקשה מייד לאכול ואחרי זה לשתות, קראה לאחיה ואמרה לו בשפתה שהיא רוצה לראות סרט במחשב, ולא סתם מה שיוצא, אלא ביקשה סרט מסויים שהיא אוהבת. דברים אלו עוררו בי התפעלות רבה במיוחד בשל העובדה שנערך רק מפגש אחד, ועוררו ציפיה לקראת המפגשים הבאים… תודה רבה ולהתראות בקרוב, ורדית

מכתב שנשלח אליי בפייסבוק מפ. אמא לילדה על הרצף האוטיסטי לאחר שיעור אחד ראשוני שעשינו השבוע :
19/7/2013
"כל היום אני חושבת לכתוב לך רק שלא היתה לי דקה…היה לה יום מדהים לחלוטין.המון מילים חדשות ואפילו צירופי מילים,בכולן היא השתמשה כדי ליצר תקשורת ובהקשרים ישירים לדברים (שיחקה בסוס ואמרה סוס,שיחקה לי באצבעות ואמרה "עשר אצבעות",ביקשה מים ושהחזיקה את הכוס אמרה "כוס",ביקשה לפתוח את הדלת והכל בשפה לא ברמזים! ועוד הרבה כאלה) כיבתה את האור,ביקשתי שתדליק את האור היא הלכה והדליקה.שרתי "נומי נומי" היא נשכבה על הרצפה ועשתה כאילו היא הולכת לישון,לא כי היתה עיפה אלא כמשחק..כשהשכבתי אותה לישון הביאה דובי והשכיבה אותו במיטה…היתה ערה לחלוטין לסביבה ושיתפה פעולה עם אנשים שונים (לא רק איתי) הלכנו פעם ראשונה לריפוי בעיסוק אצל מטפלת חדשה,היא יצרה קשר עין מהתחלה ולכל אורך המפגש ושיתפה פעולה בצורה מלאה במהלך הטיפול.בכל פעם שהתחילה "להתנדנד" הפסיקה לאחר מספר שניות כאילו היא לא זקוקה לזה כבר…היתה ערנית לסביבה,עשתה הצגות,הבינה מה שנאמר לה יותר מהרגיל…בקיצור..אני מרגישה שפגשנו קוסם..לא מטפל.כולי התרגשות לכל אורך היום.אח שלה אמר לי "את יודעת,נראה לי שזה יעבור לה פשוט.." כשאני חושבת על מה שנכתב באיבחון שלה לפני מספר חודשים לעומת התפקוד שלה היום זה כאילו מדובר בשני ילדים שונים…תודה! אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגישה.אין ספק שהאופטימיות שלי עלתה היום במאות אחוזים!"
הגענו אל איתן עם דור בגיל 8 חודשים כשהוא עדיין לא מתהפך וכמובן שלא זוחל. תוך כמה שבועות דור החל להתהפך בחופשיות והמפגש האחרון לאחר שלושה חודשים הסתיים כשדור זוחל לו במרץ החוצה אל חדר המדרגות. אלו היו התופעות הנראות על פני השטח, אך למעשה מה שהביא אותנו לאיתן הייתה תחושה שהתינוק שלנו "תקוע" ומתוסכל, שהתנועה שלו נוקשה ושהוא אינו מצליח למצוא את הפתרונות בעצמו. זה היה המוקד האמיתי של השיעורים. איתן לא התעניין בהשגת תוצאות מיידיות, אף שהן הגיעו די מהר, אלא באיתור הבעיה מהשורש ומציאת הדרכים ללמד דור להשיג בעצמו יתר חופש וקלות תנועה. לאורך כל המפגשים איתן עבד בצורה בלתי מתפשרת כדי לענות על הצרכים והקשיים של דור ועליהם בלבד, גם כאשר זה עמד בניגוד למה שנראה הגיוני ו"פופולרי" ולמה שהיה נוח באותו רגע.
אין ספק שגם ללא השיעורים עם איתן, דור היה לומד להתהפך ולזחול בסופו של דבר, אך לא באיכות שבה נעשו הדברים בעקבות השיעורים. אנחנו מאמינים שהעבודה עם איתן עזרה לדור להימנע מפיתוח הרגלי תנועה מאומצים ומיותרים שהיו מפריעים לו גם בהמשך, ושההרגלים החדשים והטובים יותר שהוא רכש יסייעו להתפתחותו ולאיכות חייב למשך זמן רב. אנחנו ממליצים בחום על איתן כאיש מקצוע מעולה בתחומו,
איילת ואודי, תל-אביב, יוני 2011.
________________________________________

ישראל , תינוק עם הטיה צווארית (טורטיקוליס)
אנחנו הסבים של ישראל.
ישראל נולד עם נטיית ראש חזקה לכיוון שמאל וחולשה בחגורת הכתפיים, שנקראת בשפה רפואית "טורטיקוליס".בגיל 4 חודשים הגענו לאיתן המתמחה בעבודה עם תינוקות בשיטת פלדנקרייז.
הפגישות נערכו בין פעם לפעמיים בשבוע. כבר בפגישה הראשונה נוצר קשר בין איתן לישראל וכך בסבלנות, רוך, עדינות והרבה שלווה בטיפולים ראינו משבוע לשבוע שיפור הדרגתי.
לאחר כ-5 חודשים של טיפול הגיע ישראל למצב שהוא מחזיק את ראשו ישר ועם תנועתיות מלאה בגוף, ועל כך תודתנו לך איתן!
אנו ממליצים בחום רב על איתן ודרך הטיפול שלו.
איריס ואברהם גולדפינגר, פ"ת
בשם הנכד ישראל.
________________________________________

המלצה

ברצוני להמליץ על איתן לרנר והטיפול בפלדנקרייז כטיפול לילדים בעלי בעיות מוטוריות.
בתי לא זחלה מעולם וגם בהגיעה לגיל שנה זזה רק על ידי קפיצה על הטוסיק.
עקב העדר הזחילה וההתקדמות בדרך לא שגרתית היא לא נעמדה ולא צעדה אף לא צעד אחד גם לא בגיל של שנה ושמונה חודשים.

היא הגיעה לאיתן כמעט ללא שימוש ברגליים ולאחר ביקורים אצל אורטופדים ורופאי התפתחות שהגיעו למסכנה שיש לה מעט גמישות יתר אך שכניראה גם לא מספיק גורתה לזחילה נכונה.
את השינוי אפשר היה להרגיש כבר לאחר שני טיפולים של איתן, עם המון מאמץ מצידו לשלב את הטיפול במשחק כדי להשיג שיתוף פעולה. בעקבות הטיפול היה ניראה שהיא "גילתה את גופה" ולמדה להכיר יכולות תנועתיות רבות של עצמה. טווח התנועות שהחלה לעשות גדל במהירות גבוהה מאד מאז הטיפול השני או השלישי. כך גדל גם בטחונה העצמי והרצון לעשות תנועות שלא היו קיימות אצלה מעולם. מכאן ואילך תוך כחודשיים היא ממש הלכה בצורה טובה ועם המשך הטיפול החלה להתיצב יותר, לזחול על שש לעיתים, להסתובב, להשתולל בעמידה, לשבת מצויין, לשחק בעמידה והפער בינה לבין שאר בני גילה הצטמצם במהירות מפתיעה.

כיום היא ממשיכה בטיפול על מנת לשפר את הקיים ולטפל בתחומים שעדיין בעיתיים אצלה
כמו נוקשות בהליכה, מגע וכו..
ממליצה בחום לנסות את הטיפול של איתן לילדים עם עיכוב – אפילו קל ולהתחיל מוקדם ככל האפשר..

גלית קורנשטיין , פ"ת
________________________________________

לכל המעוניין,
המלצה עבור איתן לרנר – מטפל בילדים בשיטת פלדנקרייז
אנו הורים למיכאל, כיום בן שנתיים. מכאל הוא ילד מפותח ובריא אבל כאשר התחיל לזחול במהלך השנה הראשונה הוא התרגל לשיטת זחילה שיצרה אצלו חוסר סימטריה בתנועה וביציבה. מומחים שאיתם התייעצנו הזהירו מפני מצב שעלול להתפתח להפרעת גדילה והמליצו על טיפולים פיזיותרפיים.
במשך מספר חודשים הגיע מיכאל פעם או פעמיים בשבוע לפגישות טיפוליות עם פיזיותרפיסטית. עבודתה עוררה אצלו התנגדות רבה והפגישות היו מלוות בהרבה מאוד בכי ושכנועים. למרות שנראה היה שניתן להצביע על שיפור הרגשנו שעלינו לחפש שיטת טיפול אחרת שתייצר פחות התנגדות מצדו. כך הגענו בסופו של חיפוש לאיתן שטיפל במיכאל בשיטת פלדנקרייז.
העבודה של איתן עם מיכאל הייתה שונה לחלוטין באופיה. איתן מאמין בטיפול מתוך לימוד ההתנהגות של הילד והתאמת התנועות של המטפל לתנועה הטבעית של הילד. קודם כל יש לציין שעבודתו עם מיכאל מעולם לא עוררה כל התנגדות מצדו של מיכאל. להפך, הוא בא בשמחה רבה למפגשים. בו בזמן התרשמנו מאוד מהאופן שבו איתן היה קשוב גם ברמה הפיזית וגם ברמה הפסיכולוגית. חשוב מכל הוא שהרגשנו בבירור בהתקדמות מטיפול לטיפול. כל פגישה כזו שיפרה מאוד את הבטחון העצמי של מיכאל ביציבה ובתנועה. הרגשנו בשינוי גם ברמה המיידית, באופן ההתנהגות השונה ביציאה מהטיפול, וגם לאורך זמן, בשיפור הדרגתי משבוע לשבוע.
לאחר כחצי שנה של טיפול הסכמנו בינינו (במידה רבה ביוזמתו של איתן) שמיכאל הגיע למצב שבו לפחות כרגע אינו זקוק להתערבות חיצונית וכי הוא למד להתמודד באופן עצמאי עם בעיות היציבה והתנועה שהיו לו.
לאור נסיונינו אנו ממליצים בחום על איתן לרנר כמטפל בילדים. נשמח למסור פרטים נוספים בשיחה במידת הצורך.
בברכה,
נינה ויוסי שורץ
________________________________________
Dear Eytan

Although I have not had any previous experience with Feldinkrais,
the method came highly recommended
I was pleased to see it’s affect on my son Adi, who only started walking at the age of 1.4 yrs old
He had skipped some of the development stages, such as crawling backwards,
and in general was slow in his development
I came to you when he was 1.5 for several reasons
I saw that he had a large arch in his walk; his left leg was turned inwards and aside
from having balance difficulties he was also constantly falling and tripping over his left foot
During our 1 hour session Adi was somewhat-cooperative,
and I was pleased that you were able to work with him,
even though he was not sitting still, and clinging to me quite
a bit Since our visit 2 weeks have passed and it seems that right
before my eyes I could see the legs
straightening out – the arch is non-existent.
His foot is not turned in at all, rather symmetrical in it’s angle to his right foot.
He is no longer tripping or falling over himself – but rather running
a little marathon in all directions
I am so happy that I caught this in time and gave him the tools he needs to develop more easily
Thank you for taking the time to patiently work with him and explain to me the behind-the-scenes beneficial effects of Feldincreiz in children as young as Adi.
I now understand what you mean when you say ‘their minds are very young and flexible; it is easier and faster to correct any problems

Best Regards,
Miki Padova

________________________________________

איתן היקר,
רצינו לומר לך תודה מקרב לב על הטיפול המסור בביתנו.
כשהייתה בת כמה חודשים, הבנו שיש צורך לעזור לה בהיכרות עם גופה ובהתפתחות מוטורית.
ואז התחלנו במסע אחר הדרך המתאימה לה.
נתקלנו בגישות שונות. כל גישה לוקחת לכיוון מסויים.
רבות דובר על הצורך בתיסכול לצורך התפתחות, כשהלב חלק על כך וחיפש אחר אדם שיתייחס לביתנו ברוך ובעדינות- כתינוקת.
המפגש עימך היה חשוב מאוד במסע שלנו כהורים. ראינו שאפשר למצוא איש מקצוע המטפל בגישה המתאימה לנו ולא שאנו צריכים להתאים את עצמנו לאיש המקצוע ולהתנצל על תפיסתנו.
במפגש איתך ועם דרך עבודתך, הבנו שלא רק הדרך חשובה אלא גם האיש.
אינך רק מורה לפנלדקרייז, אלא אדם רגיש ומודע, בעל העמקה רבה בנושא של גידול וטיפוח ילדים. לא רק שהבת שלנו נפתחה יותר לעולם ונהייתה אקטיבית יותר, גם אנחנו זכינו להיפתח לדרכי חשיבה רגישות, להקשבה ולהתמקדות בה ובצרכיה. הרגשנו שאנו כהורים גדלים ומתפתחים.

אז נודה לך שוב על כל אלה ונאחל לך כל טוב.
יובל ועדנה

________________________________________

איתן שלום ,
רצינו להודות לך על טיפול מסור ונעים בבתנו.
כשהגענו אלייך בגיל 9 חודשים הילדה התקשתה בזחילה, לא התהפכה, לא ישבה ואני הייתי בלחץ
בעיקר נוכח ההתנסויות הקודמות שהיו לנו- דוגמת התפתחות הילד..
כבר בטלפון- שמעתי שיש הקשבה לצרכים של בתי ואין דבר כזה להכריח- הכול ברוח טובה..
כבר מהפגישה הראשונה נוצר קשר של אמון עם הילדה,(ותודה לפונץ' החתול)
ולאחר הפגישה השנייה היא כבר זחלה בזחילה רסיפרוקלית.
וככה בלי להדביק תוויות מיותרות, במקצועיות, חיוך ו..עם הרבה אהבה
הילדה קיבלה את האבחון הנכון, הגירויים המתאימים כשהיא שמחה להגיע ולא רוצה להיפרד
והיום לאחר 3-4 חודשים: אני נרגעתי,הילדה זוחלת נפלא, יושבת, עומדת ומקשקשת וממש היום לאחר השיעור האחרון
סופסוף התהפכה גם לצד השמאלי- סתם כך
הייתה לנו זכות להכיר אותך, קיבלנו המון הדרכה שהיא מעבר לתנועה
תודה גדולה גדולה.

מאחלות לך שתצליח לעזור לעוד הרבה ילדים חמודים
נעם , אימא של ר.

________________________________________

פלדנקרייז לתינוק עם עיכוב התפתחותי – המלצה

הגעתי לאיתן כשאביב היה בן 10 חודשים ועדיין לא זחל. הוא אהב מאד להיות על הגב, ואפילו לא הראה נכונות להתחיל לנוע.
בתוכי ידעתי שהכול בסדר ושפשוט יש לו את הקצב (האיטי) שלו (כי כן ראיתי דפוס של התקדמות מתמדת)
אבל רציתי לוודא שאני צודקת, ושאין בעיה שמעכבת את ההתפתחות שלו.

היה לי חשוב מאד להגיע למישהו שלא יתייג אותו כבעייתי, ילחיץ אותי ואותו, או יתרגל איתו בצורה שלא תהיה נעימה לו.
חיפשתי המלצות על מטפלים בשיטות שונות באינטרנט, וכך שמעתי על איתן.

בפגישה הראשונה ראיתי שהגעתי למקום הנכון. איתן היה נעים ועדין עם אביב, והדגיש שהוא לא נותן אבחנות קליניות, אבל שאביב נראה לו מצוין, חיוני ואקטיבי, ועם זאת הוא מאמין שבאמצעות פגישות שבועיות ניתן יהיה לעזור לו להתפתח.

הטיפול באביב היה באמצעות מגע עדין בזמן שהוא שיחק בדברים שונים על מיטת טיפולים או על השטיח. איתן זרם עם מה שאביב רצה לעשות באותו רגע, ולא כפה עליו תנועות או תרגולים. הוא גם ביקש שלא "נתאמן" בבית בין הפגישות שלנו, כי הוא מאמין בלעזור לאביב להכיר את הגוף שלו ואת הפוטנציאל שלו, כך שיבצע את התנועות כשמתאים לו, באופן טבעי, ולא באמצעות תרגילים מאולצים.

כבר אחרי הפגישה הראשונה ראיתי שאביב נמצא הרבה יותר על הבטן, ויותר זקוף. אחרי הפגישה השניה או השלישית הוא התחיל לזחול על הגחון. אחרי פגישות נוספות נראה היה ש"גילה" את האגן, וניסה כל הזמן להתרומם על הברכיים ולעמוד על שש.

אחרי כ-6 פגישות אצל איתן, חשתי שאביב קיבל את ה"דחיפה" שהיה זקוק לה. מתינוק פאסיבי למדי הוא הפך להרבה יותר אקטיבי, והחל "להתאמן" המון, ולחפש בעצמו דרכים להתרומם ולהתנועע. ממש מהפך.

כיום אביב בן שנה, זוחל גחון במרץ, ונעמד לעיתים על שש ומתנועע. התיישב כבר כמה פעמים, והצליח אפילו להיעמד פעמיים לבדו. נראה שהוא בשוונג של התפתחות ומלא מוטיבציה לנוע.

אני מרגישה שהפגישות עם איתן עשו אצלו שינוי אמיתי, וממליצה עליו בחום לכל הורה שמוטרד מקצב ההתפתחות של התינוק שלו,או חושב שאפשר לעזור לו. אצלנו השינוי היה ניכר, ולא פחות חשוב, הושג בצורה נעימה ומלאת קשב לצרכיו של אביב בכל רגע נתון (לינוק,לנוח, להיות על אימא). אני שמחה מאד על ההחלטה להגיע אליו.

שירלי, אימא של אביב, ת"א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *